Alexander Damm: Conferinţă extraordinară Framestore la Anim'est 2011

Cea de-a şasea ediţie a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim'est aduce la Bucureşti, pentru prima oară în România, un reprezentant al celui mai important studio de animaţie computerizată şi efecte vizuale din Europa: Alexander Damm, membru al echipei de animaţie a companiei britanice Framestore – cel mai mare centru de post-producţie şi animaţie pentru publicitate, televiziune şi film din Europa – susţine marţi, 11 octombrie, de la ora 19:00, la Sala ArCuB, o conferinţă cu intrare liberă despre Animaţie şi Efecte Vizuale în Reclame şi Filme, dedicată tuturor spectatorilor Anim'est, şi, în special, profesioniştilor din publicitate şi cinematografie.

 

La Sala ArCuB, Damm va proiecta şi va vorbi despre cele mai de succes clipuri publicitare şi secvenţe din pelicule de lungmetraj realizate de celebra companie, în palmaresul căreia se regăsesc toate premiile importante din publicitate (Cannes Lions,  Premiile Televiziunii Britanice pentru Publicitate, Clio, D&AD şi nu numai). Framestore este, de asemenea, câştigător al Premiilor BAFTA şi Oscar 2008 pentru Cele mai Bune Efecte Vizuale – pentru Busola de Aur / The Golden Compass. Nominalizarea la Oscarul pentru Efecte Vizuale din 2008 a fost cea de-a doua dintr-o serie de patru consecutive pentru Framestore: în 2007, britanicii au fost nominalizaţi pentru Superman Returns; în 2009 pentru Cavalerul Negru / The Dark Night, iar în 2010 pentru Harry Potter şi Talismanele Morţii – Partea I.

 

Printre producțiile Framestore din portofoliul lui Alexander Damm se numără clipul Coca Cola proiectat în cadrul Super Bowl – una dintre cele mai urmărite transmisiuni live, la nivel mondial, dar și episodul poveștii celor trei frați din Harry Potter și Talismanele Morții – Partea I.

 

Fondat în 1986 la Londra, studioul Framestore a folosit pentru prima dată computerul pentru a realiza grafică şi efecte vizuale pentru clipuri publicitare, videoclipuri, emisie TV şi seriale. Divizia de Efecte Vizuale pentru Film a luat naştere în 1994. După 1997, Framestore avea să își consolideze poziția de producător de efecte vizuale de top, o dată cu preluarea Computer Film Company (CFC), una dintre primele companii specializate în producția de efecte speciale digitale, scanarea și transpunerea digitală, compozitare și producție de film animat.

 

În 2000, Framestore a realizat primul Digital Intermediate din Europa, pentru filmul Chicken Run, deschizând calea către folosirea pe scară largă a unui procedeu astăzi indispensabil oricărui fel de producție publicitară sau cinematografică. Filiala din New York a companiei, situată în cartierul SoHo, deschisă pentru a putea face faţă mai bine cererilor de pe piaţa americană de publicitate, a fost deschisă în 2004. În 2008, Framestore a produs primul ei lungmetraj animat: Povestea lui Despereaux / Tale of Despereaux, nominalizat la patru categorii ale Premiilor Annie 2009 şi proiectat în cadrul secţiunii Minimest la Anim'est 2010.

 

Framestore şi CFC au creat efecte vizuale pentru peste 200 de lungmetraje, printre care  Avatar (2009), Tinker Tailor Soldier Spy (2011), Johnny English: Reborn (2011), Salt (2010), Sherlock Holmes (2009) și Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011),  Harry Potter şi Prinţul Semipur (2009),  Where the Wild Things Are (2008), Australia (2008), Cititorul / The Reader (2008) sau James Bond: Quantum of Solace (2007).

 

Astăzi, Framestore este cea mai mare companie de post-producţie din Europa, lucrând pentru clienţi din întreaga lume, în industria cinematografică, cea a publicităţii, televiziune, jocuri video online şi pentru console, Internet şi aplicaţii pentru telefoane mobile.

 

Alexander Damm, originar din Suedia, lucrează în cadrul Diviziei de Publicitate a Framestore de doi ani şi jumătate. După ce a obţinut diploma de licenţă în Computere şi Inginerie, aplicate în crearea personajelor animate 3D, a lucrat,  timp de 2 ani, pentru jocuri video produse de GRIN AB. Primul său produs în echipa Framestore a fost un videoclip pentru DJ Hero, după care au urmat Harry Potter și Talismanele Morții – Partea I și campanii precum This or That pentru KIA sau Siege pentru Coca Cola. Mai multe detalii despre realizările sale se găsesc pe site-ul oficial, www.dammnation.com