Editia 5
Mihai Chirilov trăieşte în Bucureşti, este unul dintre cei mai importanţi critici de film din România şi, din 2002, director artistic şi co-fondator al Festivalului Internaţional de Film Transilvania de la Cluj-Napoca.
Este curatorul Festivalului de Film Românesc din New York, organizat de Institutul Cultural Român din NY în parteneriat cu TribecaCinemas. De asemenea, a făcut parte din juriile unor importante festivaluri internaţionale de film (Hong Kong, Karlovy Vary, Berlin, Goteborg, Chicago, Cleveland, San Francisco, Moscova), printre care se numără, din toamna lui 2010, şi anim'est.
Membru al FIPRESCI – cea mai importantă organizaţie internaţională a criticilor şi jurnaliştilor de film, Mihai Chirilov colaborează cu diferite publicaţii din România şi de peste hotare, dar are şi o carieră de scriitor, fiind, alături de Alex. Leo Şerban, coautorul cărţii despre Lars von Trier, Filmele, femeile şi fantomele.
Chirilov a condus editorial cele mai importante reviste de cinema din România postdecembristă – Pro Cinema şi Re:Publik.
A tradus în română două dintre cărţile lui Chuck Palahniuk, Sufocare şi Jurnalul.
Un animator ermetic, Simmone Massi răspunde scurt despre sine: M-am născut în Pergola, Italia, pe 23 mai 1970. După ce am absolvit Institutul de Artă din Urbino, secţia animaţie, am început să lucrez ca animator freelancer.
În 2007, a câştigat Premiul anim’est pentru Cel mai bun Scurt Metraj, cu filmul Memories of dogs / La memoria dei cani, filmografia sa numărând 15 titluri premiate la festivaluri naţionale şi internaţionale. În afară de anim'est 2007, Memories of dogs a fost premiat atât la Festivalul Internaţional de Film de Animaţie de la Annecy, cât şi la Festivalul de Film de la Zagreb.
De asemenea, a lucrat la seriale tv de succes precum Sushi - o producţie MTV, TGR şi BLOB, difuzat de RAITRE.
Phil Mulloy a început să lucreze în animaţie încă din anii 80, creaţiile sale surpinzând partea întunecată a naturii umane şi a valorilor contemporane, într-o manieră umoristică şi uneori şocantă.
Filmografia sa cuprinde peste 30 de titluri premiate la festivaluri internaţionale. Seria The Ten Commandments (Cele zece porunci), creată între 1994 şi 1996, în care cele 10 porunci sunt satirizate, a câştigat Premiul Juriului la Festivalul Internaţional de Scurt Metraj Vila do Conde şi Premiul Special la Festivalul de la Hiroshima.
The Chain, produs în 1998, a făcut parte dintre cele 30 de filme de animaţie de scurt metraj realizate pentru a susţine cele 30 de articole ale Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului, câştigând Premiul Juriului la Festivalul Internaţional de Scurt Metraj Vila do Conde şi premiul criticii la Festivalul Internaţional de Film de Animaţie de la Zagreb.
Regina Pessoa foloseşte pentru animaţiile sale o tehnică specială: gipsogravura, prin care reuşeşte să creeze o stare care adânceşte şi mai mult misterul ce învăluie personajele sale.
A început să lucreze în 1992 pentru Filmógrafo, studio de animaţie din Porto, unde a colaborat cu Abi Feijó la filme precum The Outlaws, Fado Lusitano, Vicious Cycle sau Christmas Stars.
Scurt metrajul The Night (1999) a fost primul său film regizat şi animat independent, unde a folosit gipsogravura, care va rămâne tehnica ei preferată. Tragic Story with Happy Ending i-a adus Reginei consacrarea definitivă pe plan internaţional, o dată cu cucerirea Marelui Premiu al Festivalului Internaţional de Film de Animaţie de la Annecy şi celelalte numeroase distincţii care i-au urmat.
Erik van Schaaik a obţinut Trofeul Anim'est în 2009, cu filmul Fantoma de la cinema, scurt-metraj inclus în lista propunerilor Olandei pentru Premiile Oscar.
Regizorul şi-a început cariera de animator la vârsta de 12 ani când i s-a difuzat, la televiziunea locală, primul film de animaţie, un amestec inedit de horror şi fantasy.
Lucrând apoi pentru televiziunea olandeză, el a devenit creator unor serii animate (Jerontje, The Little Man in the Radio, Sausage Dog Titus şi Bush Beasts ), ce s-au transformat, în scurt timp, în programele de neuitat pentru copiii acelei perioade.
În 2005, a regizat filmul de scurt metraj Wind, premiat cu Ursul de cristal - Menţiune Specială, acordat pentru cel mai bun film de scurt metraj din competiţia Festivalului Internaţional de la Berlin şi al Premiului FIPRESCI, obţinut la Festivalul Internaţional de Film de Animaţie de la Annecy.
Sorin Botoşeneanu este în prezent decan al Facultăţii de Film din cadrul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L. Caragiale din Bucureşti, fiind, timp de mai mulţi ani, conferenţiar universitar la Catedra Imagine de Film şi Televiziune din cadrul aceleiaşi facultăţi, cea mai prestigioasă unitate de învăţământ superior din România în domeniul cinematografiei.
A făcut parte din numeroase jurii (Festivalul Internaţional de Film Documentar Astra de la Sibiu, Premiile Uniunii Cineaştilor din Romania – UCIN, Festivalul Internaţional de Film Studenţesc CineMAiubit), fiind un entuziast susţinător al unor demersuri revoluţionare pentru educaţia cinematografică din România. Printre proiectele printre ai căror susţinători activi se numără încă de pe când se aflau în stadiul de idee se număra revista de cultură cinematografică FilmMENU, editată de UNATC, proiectul de artă comunitară Ofensiva generozităţii; UMA:Un minut de adolescenţă; workshopul de film pentru adolescenţi Let’s go Digital, organizat de Festivalul Internaţional de Film Transilvania, din echipa căruia face parte încă de la prima ediţie (2005).
Michiel Snijders este cofondatorul companiei il Luster Productions, înfiinţate în 1997, care a devenit, în doar câţiva ani, cel mai mare producător de filme de animaţie de scurt metraj din Olanda, având până în prezent 40 de titluri produse - clipuri publicitare, videoclipuri, producţii de televiziune, lung metraje şi scurt metraje.
Printre acestea se numără titluri precum Fantoma de la Cinema (2009), căştigătorul Trofeului anim’est în 2009 sau Wind (2005), câştigătorul Ursului de cristal - Menţiune Specială, acordat pentru cel mai bun film de scurt metraj la Festivalul Inţernational de la Berlin şi al Premiului FIPRESCI, obţinut la Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Annecy - cel mai important festival de film de animaţie din lume.
Tóth M. Géza, nominalizat la Premiul Oscar pentru Cel mai bun Scurt Metraj - Animaţie pentru filmul Maestro (2005), este unul dintre cei mai importanţi animatori contemporani din Europa Centrală şi de Est. Vine la anim’est 2010 în calitate de membru al juriului, aducând şi un program special alcătuit din câteva dintre cele mai importante titluri din filmografia sa.
Primul său scurt metraj, Ikarosz (1997) a fost selecţionat în competitia prestigiosului Festival de Film de la Berlin şi i-a adus regizorului primul său premiu important - Menţiunea Specială pentru Cel mai Bun Film de Animaţie la Festivalul Internaţional de Film de la Dresda.
Cel mai recent film semnat de regizorul maghiar, scurt metrajul Mama (2009), care o are în rolul principal pe Orsolya Török-Illyés,are o carieră bogată în selecţii şi distincţii obţinute la festivalurile de film din Europa, printre acestea numărându-se Premiul pentru Cel mai bun Scurt Metraj la Săptămâna Filmului Maghiar (2009), Premiul pentru Cea mai Bună Coloană Sonoră la Festivalul Internaţional de Film de la Braunschweig sau Premiul Special al importantului Festival de Film de Animaţie de la Cracovia.
Cristian “Canu” Banu este partener fondator şi Lead Designer al studioului de design no noise. Înainte de înfiinţarea studioului din 2004, a lucrat timp de 8 ani ca Senior Art Director pentru agenţii de advertising din Bucureşti, locale şi multinaţionale.
Este alături de Anim’est încă de la ediţia întâi (2006), el fiind creatorul logo-ului care avea să consacre cel mai important festival de animaţie din Romania, simpatica oaie.
Corina Bompa face parte din echipa Ogilvy, fiind senior copywriter. Licenţiată atât în Limbi Străine cât şi in Relatii publice si Advertising, este deţinătoarea a numeroase premii acordate de festivaluri importante de publicitate precum Portoroz, Golden Hammer sau Adprint. Din 2008, ea semnează spotul oficial Anim’est şi campaniile de promovare ale festivalului.
Cristian Stanciu „Matze” a intrat pe piata muzicală electronică din Romania încă din 1992, continuând, în 1996, în calitate de cofondator al Yama Studios, o casă de producţie alături de care a câştigat numeroase premii naţionale şi internaţionale cu piesele muzicale produse.
NSK este formaţia pe care a înfiinţat-o în 1998, alături de Electric Brother şi DJ Vasile. Cei trei au concertat alături de nume importante ale scenei electro mondiale - Faithless, Slacker, Weird Beats Collective, DJ Matt.
În noiembrie 2003, împreună cu Dan Handrabur, DJVasile,Vlaicu Golcea, Mitos Micleusanu, Matesan, a pus bazele Shukar Collective, un proiect revoluţionar care explorează ritmurile tradiționale ale ursarilor prin tehnici moderne de sampling digital.
Matze produce împreuna cu Dj Vasile, emisiunea săptămânală Zona libera difuzată la Radio Guerrilla.